Informujemy, że strona korzysta z plików cookies - zapoznaj się z polityką prywatności
UNIWERSALNA PLATFORMA POMIAROWO-SYMULACYJNA DO EKSPERYMANTALNYCH BADAŃ DYNAMIKI POJAZDU SAMOCHODOWEGO. Artykuł z ZESZYTY NAUKOWE INSTYTUTU POJAZDÓW 4(100
Nowo skonstruowany rejestrator CDS-GPS z wbudowanym odbiornikiem GPS 100 Hz, wyświetlaczem użytkownika i predefiniowanymi manewrami jazdy przeznaczony jest do testów wzdł
Produkty Oprogramowanie / imc STUDIO - oprogramowanie do pomiarów i kontroli
Produkty Sprzęt pomiarowy / imc C-SERIES
imc C-SERIES – kompletna, uniwersalna i przenośna stacja akwizycji przygotowana do rejestracji bardzo szerokiego spektrum sygnałów zarówno wolnoz
Produkty Czujniki / Mikrofalowe
Microstar II jest to czujnik służący do pomiaru parametrów ruchu wzdłużnego pojazdu, wykorzystujący radarowy efekt Dopplera.
Produkty Sprzęt pomiarowy / imc CRONOScompact
imc CRONOS compact – kompletna, modułowa i rekonfigurowalna stacja akwizycji sygnałów pomiarowych,
tel. +48 61 652-24-89,
GSM: +48 507 182 816
62-002 Suchy Las,
ul. Szkolna 96
NIP 777-28-12-084
Formularz kontaktowy
Microstar II jest to czujnik służący do pomiaru parametrów ruchu wzdłużnego pojazdu, wykorzystujący radarowy efekt Dopplera.
Składa się on z podwójnej płaskiej anteny oraz jednostki elektronicznej z wyjściem CAN Bus. Bardzo duży zakres pomiarowy od 300 do 1200 mm ( odległość czujnika od powierzchni odniesienia np. drogi) sprawia, że Microstar II jest idealnym narzędziem wykorzystywanym w pomiarze prędkości wzdłużnej samochodów terenowych, wojskowych i innych pojazdów pracujących w ekstremalnych warunkach, gdzie wykorzystanie systemu GPS nie jest możliwe. MicrostarII mierzy prędkość względną pomiędzy czujnikiem , a płaszczyzną odniesienia wykorzystując antenę, która wysyła dwie wiązki sygnału radarowego po kątem 45o . Po odbiciu od powierzchni, wiązki powracają do anteny. Otrzymana różnica częstotliwości pomiędzy sygnałem wysłanym a odebranym przez antenę jest wprost proporcjonalna do prędkości poruszającego się czujnika względem powierzchni odniesienia. Tak uzyskany sygnał jest dalej przetwarzany w jednostce elektronicznej, do której można podłączyć wyzwalacze (włącznik przerwań , fotokomórka) oraz 2 dodatkowe czujniki analogowe. Ponadto czujnik wyposażona jest w jedno wejście typu licznikowego, co pozwala na podłączenie np. paliwomierza.
Opis czujnika: PDF (ENG)
Dołączone do czujnika oprogramowanie pozwala na konfigurowanie parametrów testu,wizualizację otrzymanych danych oraz ich zapisywanie łącznie z parametrami testu.
Własności czujnika Microstar II
- FILTR„FIR”2-100Hz
- FILTR„Ruchoma średnia”8-512 ms
Zastosowanie
Bezkontaktowy pomiar parametrów ruchu wzdłużnego: droga, prędkość
Podstawowe parametry techniczne
Zakres prędkości |
Km/h |
0,5 …400 |
Rozdzielczość pomiaru drogi |
mm |
9,5 |
Dokładność pomiaru |
%FSO |
<+/-0,5 |
Częstotliwość pomiaru |
Hz |
250 |
Zakres pracy |
mm |
300 … 1200 |
Sygnały wyjściowe
Cyfrowy 1 |
Imp/m |
1 .. 1000 / TTL |
Analogowy 1 |
V |
0 … 10 |
Sygnały wejściowe
Wejście triggera ( kalibracja) |
|
tak |
Analogowy 1+ 2 |
V |
-10 … +10 |
Licznik |
kHz |
0 … 100 |
Interfejsy
CAN ( Motorola / Intel) |
|
2.0B |
USB ( Pełna prędkość) |
|
2.0 |
RS – 232C |
|
tak |
Specyfikacja systemu
Zasilanie |
V |
10 … 28 |
Zużycie energii |
W |
10 |
Zakres temperatury Praca Magazynowanie |
oC oC |
-25 … 50 -40 … 85 |
Zabezpieczenia Głowica pomiarowa Jednostka elektroniczna |
|
IP65 IP30 |
Wymiary Głowica pomiarowa Jednostka elektroniczna |
mm mm |
166x44x108 180x125x95 |
Waga Głowica pomiarowa Jednostka elektroniczna t |
gr gr |
550 1100 |
Uderzenia |
g ms |
50 half - sine 6 |
Drgania |
g Hz |
10 10 …150 |
Specyfikacja anteny
Częstotliwośćtransmisji |
GHZ |
24,125 +/-0,05 |
Moc transmisji |
dBm |
< +25 |
Źródło mocy |
mW |
5 |
Kąt sygnału Wzdłużny Poprzeczny |
O o |
2 x 45 +/- 10 90 +/-7,5 |